-
Szerszy zakres działań.
Firmy motoryzacyjne nie mogą być tylko dostawcami — muszą objąć rolę partnerów technologiczno-strategicznych. Zamiast zajmować się jedynie dostarczaniem technologii i rozwiązań powinny rozszerzyć zakres działalności. W ramach tej przemiany warto przyjąć proaktywne podejście, które ukształtuje przyszłe plany produkcyjne i będzie ukierunkowane na klienta. Niezbędny okaże się zatem bliski kontakt z nabywcą.
-
Opracowanie jasnej, ujednoliconej wizji.
Firmy motoryzacyjne, partnerzy i klienci muszą przyjąć podobne podejście, co będzie wymagało doskonałych zdolności komunikacji. Do zadań decydentów i zespołów dojdzie ciągła adaptacja i transformacja procesów zgodnie z coraz bardziej elastycznym charakterem rynku.
-
Dostrzeżenie potencjału.
Zespół zarządzający i pracownicy muszą wiedzieć jak najwięcej o nowych technologiach i ich potencjalnych zaletach. Umożliwi im to stosowanie innowacyjnych rozwiązań w efektywny i różnorodny sposób. Konieczne okażą się szkolenia. Należy pamiętać, że innowacje i nowe rozwiązania mogą sprawiać trudność.
-
Automatyzacja połączona ze sztuczną inteligencją.
Sztuczna inteligencja może przynieść dodatkowe korzyści w podejmowaniu decyzji biznesowych. Pomoże uniknąć błędów i zapewni całkowicie nowy poziom wglądu w procesy produkcyjne.
-
Znajomość istniejących zastosowań.
Zamiast oceniać technologie teoretycznie, opierając się wyłącznie na faktach, należy przyjrzeć się konkretnym przypadkom użycia, aby lepiej zrozumieć i ocenić zalety danego zastosowania.
-
Metoda małych kroków drogą do celu.
Nowe technologie wiążą się z licznymi wyzwaniami i przeszkodami. Dlatego najpierw powinno się zgromadzić jak najwięcej wiedzy i doświadczeń. Najlepiej zacząć od mniejszych projektów pilotażowych i zwiększyć później ich skalę.
-
Kryzys jako okazja.
Choć obecna sytuacja spowalnia innowacje, nadal warto koncentrować się na możliwościach, na przykład korzyściach płynących ze współpracy między ludźmi i maszynami, aby ustalić, które obszary są warte zainteresowania.
View the recorded online panel discussion about e-mobility
Źródło: Omron