HP kontynuuje rozwój branży druku 3D

59

Podczas Formnext, największego na świecie wydarzenia poświęconego produkcji addytywnej, HP zaprezentowało nowych klientów, rozszerzone programy partnerskie i ekosystemy, a także innowacyjne rozwiązania produkcyjne opracowane przy użyciu platform druku 3D Multi Jet Fusion i Metal Jet. HP nawiązało współpracę z L’Oréal, największą na świecie firmą kosmetyczną, w celu zwiększenia skali przemysłowej produkcji addytywnej oraz opracowania zupełnie nowych opakowań i zastosowań kosmetyków. Aby sprostać rosnącemu zapotrzebowaniu na sprawniejszą produkcję 3D i masową personalizację w różnych branżach, HP rozszerza również swoją sieć firm oferującą usługi druku 3D: Digital Manufacturing Network (DMN).

Druk 3D wchodzi na wyższe poziomy personalizacji, elastyczności biznesowej, zrównoważonego rozwoju i możliwości zmiany rynku – powiedział Didier Deltort, prezes działu Personalizacji i Druku 3D w HP Inc. Bardzo nas cieszy ponowne spotkanie ze społecznością zajmującą się produkcją addytywną w czasie Formnext. Wspólnie z naszymi partnerami i klientami będziemy nadal torować drogę do produkcji masowej poprzez udoskonalanie naszej platformy Multi Jet Fusion, komercyjną premierę HP Metal Jet oraz inwestycje w oprogramowanie, usługi i możliwości partnerów.

Współpraca L’Oréal i HP zmienia oblicze branży kosmetycznej

HP nawiązało współpracę z firmą L’Oréal w celu zwiększenia elastyczności produkcji oraz stworzenia nowych, innowacyjnych opakowań i doświadczeń klientów. L’Oréal zwrócił się do HP Multi Jet Fusion, aby móc szybko reagować na zmiany w swoich procesach produkcyjnych i liniach produkcyjnych. Firmy wspólnie zaprojektowały oraz zwiększyły skalowalność dużych ilości regulowanych „krążków”, umożliwiających firmie L’Oréal przenoszenie, napełnianie i etykietowanie produktów z większą sprawnością. Zaowocowało to 33-procentową redukcją kosztów i 66-procentową oszczędnością czasu. Możliwość dostosowania “krążków” do indywidualnych potrzeb okazała się również cenna w trakcie pandemii COVID-19, zapewniając firmie L’Oréal dodatkową elastyczność w reagowaniu na zmiany w zachowaniach zakupowych klientów. L’Oréal planuje wykorzystać Digital Manufacturing Network HP do skalowania “krążków” w swoim globalnym łańcuchu dostaw oraz do osiągnięcia swoich celów w zakresie zrównoważonego rozwoju poprzez wydajną produkcję części wtedy, kiedy są potrzebne.

Drukowanie 3D

W czasie targów Formnext, L’Oréal i HP zaprezentowały przykłady niestandardowych “krążków” (ang. puck), jak również unikalne tekstury dla luksusowych kosmetyków, możliwe do uzyskania tylko dzięki rozwiązaniom druku 3D HP. Firmy badają możliwości projektowania i produkcji wielu nowych rozwiązań, które wykorzystują platformę Multi Jet Fusion firmy HP. Projekt unikalnych tekstur oraz innowacyjnych opakowań jest wynikiem ogłoszonej w ubiegłym roku współpracy pomiędzy Grupą L’Oréal, HP oraz CEA (the Alternative and Atomic Energies Commission, le Commissariat à l’énergie atomique et aux énergies altertatives).

Innowacje zorientowane na klienta i zrównoważone produkty tworzą podwaliny wszystkiego co robimy – powiedziała Anne Debauge, dyrektor ds. transformacji cyfrowej, opakowań i rozwoju w L’Oréal. Podzielamy wizję HP, aby pokonywać nasze obecne ograniczenia dzięki nowym technologiom. Druk 3D daje nam tę przedsiębiorczą wolność, dzięki której możemy zaoferować klientom nowe możliwości. Dzięki tej współpracy w naszych fabrykach już możemy pracować sprawniej i efektywnej. Pragniemy też dalej się rozwijać, tworząc nowe usługi.

W większych gałęziach przemysłu i nowych branżach, takich jak kosmetyki, nasi klienci chcą być bardziej elastyczni i reagować na rosnące zapotrzebowanie na spersonalizowane produkty – powiedział Guayente Sanmartin, globalny szef działu Multi Jet Fusion w HP. Jesteśmy dumni z wpływu Multi Jet Fusion w tych niestabilnych czasach – obecnie możemy pochwalić się ponad 100 milionami wyprodukowanych części, których liczba stale rośnie. Nasza współpraca z L’Oréal jest doskonałym przykładem nieograniczonych możliwości, jakie daje druk 3D. Od zwiększenia elastyczności produkcji do przeprojektowania tradycyjnych produktów – istnieje ogrom możliwości, aby pomóc w transformacji rynków.