Rozwój firmy w Metawersum

111

Branża przemysłowa podnosi kompetencje poprzez wirtualne doświadczenia. Citi[1] szacuje, że jeszcze przed 2030 rokiem wartość rynku metawersum może osiągnąć poziom 13 bilionów dolarów. Technologie immersyjne rozwijają się w błyskawicznym tempie, znajdując zastosowanie zarówno w rozwiązaniach konsumenckich, jak i korporacyjnych i przekształcają kluczowe gałęzie przemysłu, od architektury i projektowania wnętrz, przez produkcję filmową, aż po inżynierię i produkcję. Wraz z nimi zmienia się również rynek pracy i jego potrzeby.

Metawersum to w ogólnym rozumieniu kolejny etap rozwoju Internetu – jego trójwymiarowy następca. W kontekście doświadczenia użytkownika największą różnicą między Internetem, jaki znamy a jego wersją 3D, jest poziom zaangażowania zmysłów, a tym samym obcowania z prezentowaną w sieci rzeczywistością. Dlatego praktycznym punktem odniesienia są technologie immersyjne, różniące się zakresem i stopniem, w jaki angażują nasze zmysły i pozwalają odczuć sztuczny świat tak, jak rzeczywisty.

Dostęp człowieka do treści i wiedzy od wieków zamykał się w dwóch wymiarach – na stronach książek i gazet, ekranów telewizorów, komputerów i telefonów komórkowych. Ilość informacji cyfrowych, którymi dysponujemy oraz świat rzeczywisty, w którym je wykorzystujemy, są ze sobą zasadniczo sprzeczne. Dane, którymi się teraz posługujemy w naszych decyzjach i działaniach, nadal ograniczają się do dwuwymiarowych stron i wyświetlaczy, mimo że rzeczywistość jest trójwymiarowa. Przepaść między światem fizycznym a cyfrowym uniemożliwia nam pełne wykorzystanie wiedzy i danych w codziennym życiu i biznesie.

Metawersum ma to zmienić. Poprzez zanurzenie nas bezpośrednio w wirtualnym środowisku, technologie immersyjne, takie jak rzeczywistość wirtualna, rozszerzona i mieszana, po raz pierwszy w dziejach ludzkości dają szansę na zwiększenie naszych możliwości percepcyjnych.

Dla biznesu jest to punkt zwrotny w planowaniu strategii, który z pewnością zmieni sposób, w jaki uczymy się, podejmujemy decyzje i angażujemy się w środowisko fizyczne. Ponadto, wpłynie na to, jak firmy wchodzą w interakcje z klientami, kształcą pracowników, opracowują produkty, kontrolują swoje łańcuchy wartości, a w końcu konkurują ze sobą na rynku.

Największe wyzwanie przemysłowego metawersum

Technologie immersyjne tworzą miliony nowych miejsc pracy, jednak ich przyszły potencjał jest zagrożony z powodu globalnego niedoboru wykwalifikowanych talentów — Światowe Forum Ekonomiczne przewiduje, że do 2030 r. ponad miliard pracowników będzie musiało się przekwalifikować[2]. Z tego powodu firmy stają przed wyzwaniem tworzenia skutecznych programów szkoleniowych, aby przekazać swoim pracownikom nowe umiejętności.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Wprowadź swój komentarz!
Wprowadź swoje imię