Napędy zapewniające szybkość w intralogistyce

138

Konkurencyjne rozwiązania intralogistyczne wymagają zaawansowanej automatyzacji, której zapewnienie bez miniaturowych silników jest niemożliwe. Układy napędowe FAULHABER dowodzą swojej skuteczności podczas sortowania i transportu oraz w rozwiązaniach zrobotyzowanych.

Niezależnie od branży infrastruktura intralogistyczna pozwala zwiększyć konkurencyjność firmy i przygotować się na przyszłe wyzwania. Coraz więcej etapów pracy jest związanych z przechowywaniem produktów w magazynach oraz ich odbieraniem i przygotowywaniem do wysyłki. Czynności te są wykonywane przez automatyczne systemy składowania, bezzałogowe systemy transportowe oraz inteligentne roboty do zadań logistycznych. Przyspieszenie procesów wymaga użycia elastycznych systemów, które przez cały czas pracują w niezawodny sposób. Takie rozwiązania logistyczne często wykorzystują miniaturowe silniki o dużej wydajności.

szybkość w intralogistyce

Obecnie wymagania wobec napędów używanych w intralogistyce są wysokie: w wielu przypadkach muszą one być w stanie zapewnić dużą moc w ekstremalnych warunkach, pracować niezawodnie przez długi czas lub w ramach procesów wymagających częstego włączania i wyłączania, a także umożliwiać wykonywanie zadań związanych z bardzo dokładnym pozycjonowaniem. Prędkość także odgrywa ważną rolę – duże magazyny każdego dnia przetwarzają tysiące zamówień. Układy napędowe FAULHABER wielokrotnie udowodniły swoją skuteczność w zadaniach dotyczących sortowania, transportu, magazynowania i pozyskiwania. Dzięki modułowej konstrukcji silniki można łączyć z różnymi enkoderami o wysokiej rozdzielczości do zadań związanych z dokładnym pozycjonowaniem i przekładniami do zastosowań wymagających wysokiego momentu obrotowego. Dostępne są też kompaktowe kontrolery ruchu, które można zintegrować z napędami lub zamontować oddzielnie.

Skuteczna i finezyjna obsługa

Samodzielne roboty logistyczne z funkcją autonomicznej jazdy stanowią krytyczny element idei „Intralogistyka 4.0”. Są wykorzystywane do magazynowania, pozyskiwania i przygotowania do wysyłki. Optymalizują przepływ materiału, odciążają pracowników i zastępują m.in. tradycyjne wózki podnośnikowe i paletowe. Jednym z przykładów są autonomiczne roboty do kompletacji, które zapewniają precyzyjny dostęp do poszczególnych obiektów. Typowy robot do kompletacji składa się z kolumny podnoszącej i chwytaka. Jego układ napędowy mogą stanowić np. serwomotory bezszczotkowe DC serii BX4 ze zintegrowanym kontrolerem ruchu oraz przekładnią planetarną. W przypadku chwytaka połączenie to zapewnia precyzyjne pozycjonowanie podczas magazynowania lub pobierania – wszystko to w warunkach stałej pracy z ciągłymi zmianami obciążenia.

Mimo to kompletny układ napędowy waży tylko około 300 gramów. Oznacza to, że nawet przy w pełni wysuniętym chwytaku nie ma potrzeby używania przeciwwagi. Serwomotory bezszczotkowe DC są też bardzo kompaktowe: ich średnica wynosi 32 mm, a długość 85,4 mm. Dzięki temu konstrukcja chwytaka jest bardzo płaska, co pozwala podnosić paczki przechowywane tuż nad powierzchnią podłoża. Takie rozwiązanie pozwala optymalnie wykorzystać drogą przestrzeń magazynową. Bezszczotkowy system komutacyjny sprawia, że silniki są trwałe i niezawodne. Zapewniają wysoki moment obrotowy, są wyposażone w wyważony wirnik i są bardzo ciche podczas pracy. Wbudowany układ sterowania natężeniem pozwala ograniczyć zapotrzebowanie na moment obrotowy i pewnie zabezpieczyć napęd przed przeciążeniem.

Kompaktowe napędy do szybkiego rozpoczynania/zatrzymywania pracy

Miniaturowe silniki DC serii CXR z układem komutacji z grafitu w połączeniu z dopasowanymi przekładniami sprawdzają się też w zadaniach związanych z przenoszeniem. Ich system komunikacji jest bardzo solidny i szczególnie dobrze przystosowany do dynamicznych zastosowań wymagających wysokiej wydajności i związanych z szybkim uruchamianiem/zatrzymywaniem. Te cechy są potrzebne w przypadku wielu systemów przenoszenia i automatycznego sortowania, np. gdy trasy transportowe są przełączane za pomocą przełączników.