Prace rozwoje nad łożyskami prowadzone przez NSK pomagają zmaksymalizować wydajność i efektywność energetyczną napędów przemysłowych

227

Firma NSK opracowała łożysko do serwosilników, które wykorzystuje smar o zoptymalizowanym składzie. Łożysko zostało wyposażone również w firmowe uszczelnienie DW z lekkim stykiem, które zapewnia doskonałą ochronę przed zanieczyszczeniami, ograniczając również wymagany poziom momentu rozruchowego.

W serii testów symulacyjnych zbadano zależność między łożyskami a tarczami hamulcowymi enkodera w odniesieniu do rozprysków smaru. Badania potwierdziły, że wielkość rozrzutu zmniejsza się w przypadku stosowania łożysk z uszczelnieniem bezstykowym i niskoemisyjnego smaru LGU firmy NSK (w porównaniu z łożyskami z uszczelnieniem bezstykowym i smarem standardowym). Ponadto łożyska ze smarem LGU i lekko-stykowym uszczelnieniem DW nie generowały prawie żadnych rozprysków smaru, co stanowi również skuteczny środek zaradczy przeciwko korozji enkodera.

Łożyska NSK o niskiej emisji cząstek stałych, wyposażone w smar LGU i lekko-stykowe uszczelnienie DW, są dostępne w rozmiarach średnicy zewnętrznej od 26 do 120 mm, pasując do wszystkich popularnych serwosilników.

Zdjęcia prasowe:

1) Przedstawienie współczynnika strat mechanicznych w zależności od materiału koszyka zastosowanego w łożyskach kulkowych NSK o niskim momencie obrotowym do silników o wysokiej sprawności

2) Odporne na korozję elektrolityczną łożyska NSK z powłoką ceramiczną przeznaczone do silników inwerterowych

Źródło: NSK