Jak uprościć i przyspieszyć wykonanie instalacji elektrycznej w wagonach pasażerskich? Najlepiej wykorzystując system prefabrykowanej instalacji WINSTA®. Rozprowadzanie instalacji w pojazdach szynowych to żmudna praca nawet dla najlepszych fachowców. Na dodatek ułożenie przewodów i zamontowanie tradycyjnym sposobem nie rozwiązuje problemu. Ponadto pasażerowie nowoczesnych pociągów oczekują, że przy każdym siedzeniu będą mieć do dyspozycji gniazdko zasilające, np. do podłączenia laptopa. Oprawy oświetleniowe w wagonach, w razie uszkodzenia, muszą być wymienione. Warto pomyśleć także o ewentualnej modernizacji instalacji.
Wiele możliwości daje wtykowy system prefabrykowanych instalacji elektrycznych WINSTA®. Każdą oprawę czy gniazdo zasilające można wyposażyć w połączenie wtykowe, a następnie połączyć w jedną sieć konfekcjonowanymi przewodami i przy pomocy skrzynek rozdzielczych. Montaż jest prosty, łatwy i bezpieczny.
Niewątpliwą zaletą skrzynek rozdzielczych WINSTA® są ich małe gabaryty. Mają one jedynie 30 mm wysokości, dlatego bez trudu zmieszczą się w suficie czy nawet pod fotelem pasażera. Co ważne, każdą skrzynkę można przygotować i skonfigurować w warsztacie, a na miejsce dostarczyć gotowe rozwiązanie z wyjściami wtykowymi. Wystarczy tylko podłączyć przewody zasilające i instalacja będzie działać. Relatywnie czas montażu części elektrycznej dobrze skonfigurowanego pakietu dla wagonu czy członu pojazdu można zredukować nawet o kilka dni! A dzięki ochronie przed błędnym wetknięciem mamy pewność, że instalacja zostanie wykonana prawidłowo, nawet w przypadku mniej doświadczonych monterów.
Skrzynki rozdzielcze WINSTA® mogą służyć do podłączania opraw oświetleniowych, podświetlenia półek, numerów siedzeń, instalacji nagłośnieniowej czy gniazd zasilających do podłączenia urządzeń pasażerów. Generalnie jedna skrzynka wystarczy do zapewnienie wszystkich tych funkcjonalności w jednym przedziale. Ale to nie wszystko! System WINSTA® można wykorzystać nie tylko w instalacji zasilającej, ale również w automatyce. Na indywidulane zamówienie klienta możemy zbudować skrzynki systemowe do realizacji funkcji rozdzielczych, sterowniczych i łączeniowych. Pozwoli to na monitorowanie pracy poszczególnych urządzeń i zarządzanie oświetleniem, ogrzewanie, wentylacją, klimatyzacją czy nagłośnieniem.
Dlaczego WINSTA® idealnie sprawdza się w taborze szynowym?
Przede wszystkim dlatego, że spełnia wymagania norm kolejowych, zarówno jeśli chodzi o normy palnościowe, jak również odporność na drgania i wibracje. Sprawdzona technika sprężynowa, której WAGO jest prekursorem, umożliwia realizację instalacji elektrycznych w pociągach, gwarantując przy tym bezpieczeństwo pasażerów i bezawaryjność pojazdów.
Do dyspozycji projektantów i wykonawców jest cała gama wyrobów: od różnej wielkości gniazd, wtyków i wielowtyków z mocowaniem Snap-In do montażu na obudowie urządzenia, przez konfekcjonowane przewody, skrzynki rozdzielcze do realizacji najróżniejszych aplikacji, aż po akcesoria i wyroby do specjalnych zastosowań. Daje to możliwości tworzenia elastycznych rozwiązań dostosowanych do indywidualnych potrzeb. Zamówienie dostarczane jest do klienta, tak aby do minimum ograniczyć w trakcie produkcji pojazdu czynności związane z przygotowanie listew, wiązek, szafek.
Więcej o systemie WINSTA® można przeczytać na stronie (Link)
Źródło: Zbigniew Dragowski, WAGO.PL