Marka Mewa w nowej odsłonie

170

Mewa, firma działająca w obszarze usług tekstylnych, prezentuje swój nowy wizerunek marki – oparty o tożsamość, nowoczesny i ukierunkowany na przyszłość. Nowy Corporate Design firmy opracowany został przez agencję Martin et Karczinski z Monachium. Ta agencja, zajmująca się strategią marki, designem i transformacją, specjalizuje się w adaptacji wymiaru oddziaływania firm, treści, formy i stylu marki do ich tożsamości.

Grupa Mewa, będąca trzecim co do wielkości usługodawcą w obszarze tekstyliów przemysłowych w Europie, odnotowała w przeciągu ostatnich lat znaczny wzrost na arenie międzynarodowej dzięki zwiększeniu obecności na nowych rynkach i pozyskaniu nowych klientów. Jako prekursor gospodarki o obiegu zamkniętym oraz wielokrotnego wykorzystania tekstyliów przemysłowych firma Mewa – promując zasadę „Textilsharing” (wynajem tekstyliów) – wzmacnia swój image, by stać się jeszcze bardziej znaną marką. We współpracy z agencją Martin et Karczinski z Monachium – specjalizującą się w marketingu w ujęciu całościowym, tworzeniu identyfikacji wizualnej (corporate design) oraz transformacji firm – wizerunek marki Mewa opracowany został z uwzględnieniem jej charakteru: firmy rodzinnej, tradycyjnie innowacyjnej i zorientowanej na wartości. Wszystkie wizualne elementy marki, takie jak logo, firmowa czcionka, kolory i kształty, zostały opracowane całkowicie od nowa w oparciu o tożsamość firmy, na którą składają się wartości, wizja i misja.

„Świat, w którym funkcjonujemy, stale się zmienia, a my razem z nim. Nadszedł zatem moment, w którym stało się jasne, iż wraz z ukierunkowaną na rozpoznawalność marki strategią, wizerunek naszej marki musi również się rozwijać dalej tak, byśmy mogli działać, patrząc jednocześnie w przyszłość“, mówi Michael Kümpfel, członek zarządu firmy Mewa odpowiedzialny za marketing i dystrybucję. Grupa Mewa szczyci się ponad stuletnią tradycją jako firma rodzinna. Strategia marki uwzględnia również wyjście z roli „nieznanego lidera“ (hidden champion) i nadanie marce Mewa świadomej rozpoznawalności wśród opinii publicznej. Michael Kümpfel stwierdza: „Oczywiście jesteśmy dumni z naszych korzeni, a w ciągu ostatnich ponad stu lat odnosiliśmy sukcesy, ponieważ zawsze zadawaliśmy sobie te pytania, myśląc o przyszłości: Co jest nowe? Gdzie jest potencjał? Czego oczekuje rynek i klienci? Jak będzie wyglądać świat pracy jutra? To właśnie chcemy także wyrazić, charakteryzując naszą markę.

Peter Martin, założyciel i CEO agencji Martin et Karczinski, mówi o nowym wizerunku marki Mewa: „Forma w najlepszym razie wyraża wartościowe wnętrze danej marki. Tutaj udało się połączyć historię firmy z przyszłością i uwypuklić jej własną tożsamość w sferze designu.“