Marka Mewa w nowej odsłonie

119

Jasne zasady dla słowa i obrazu. Agencja Martin et Karczinski otrzymała bardzo konkretne zadanie od kierownictwa firmy Mewa odnośnie nowego wizerunku: celem było stworzenie znaku marki, który zachowa to, co stanowi esencję firmy, symbolizuje wzrost i jednocześnie wyraża ekologiczne aspekty usług firmy Mewa. „Nie chcieliśmy radykalnie od nowa interpretować marki Mewa, lecz rozwinąć ją w sposób ewolucyjny tak, by jej tradycja i pełna sukcesów historia pozostawały nadal widoczne. Jednocześnie było dla nas ważne, by także poprzez design jasno wyrazić ukierunkowany na przyszłość oraz zrównoważony charakter firmy Mewa“, mówi Simon Maier-Rahmer, dyrektor kreatywny agencji Martin et Karczinski, który wraz z swoim zespołem opracował nowy wizerunek marki Mewa.

Firmowe logo – pąk kwiatowy –  odzwierciedla takie wartości jak czystość i higiena, środowisko naturalne i zrównoważenie, a jednocześnie jest symbolem rozwoju, wzrostu, ewolucji i innowacji. By móc rozwinąć ten potencjał, zmieniono nieco znak graficzny i formalne zredukowano go do tego, co najistotniejsze. Nowy pąk kwiatowy ma bardziej szlachetny wygląd oraz silniejsze odziaływanie i staje się symbolem świadomego wzrostu. Nowy krój czcionki firmowej przypomina krzyżujące się nitki tkaniny, bowiem litery „M“ oraz „W“ w swoim kształcie podążają za ruchem wyimaginowanych, krzyżujących się podczas tkania nitek, tworząc tym samym skojarzenie z tekstyliami, które stały się źródłem sukcesów firmy i które również dziś określają jej charakter. Firma pożegnała się również z pisownią swojej nazwy wersalikami i wybrała mieszaną typografię: Mewa. „Duże litery stanowiły skrót nazwy, jaką nadał firmie w 1908 roku jej założyciel Hermann Gebauer: Mechanische Weberei Altstadt“ (MEWA), wyjaśnia Oliver Gerrits, dyrektor działu marketingu i komunikacji. „Posiadając obecnie 46 lokalizacji w różnych krajach Europy, jesteśmy dumni z tego, iż możemy się posługiwać pełną nazwa marki ‘Mewa‘, a nie skrótem jako takim.“ Bezszeryfowa nowa czcionka firmowa opracowana została specjalnie dla firmy Mewa we współpracy z agencją typemates. Również tutaj firma pozostała wierna połączeniu innowacji i tradycji: krój czcionki jest nowoczesny, przejrzysty i precyzyjny, a jej nazwa nawiązuje do korzeni firmy. Nowa czcionka nosi nazwę „Gebauer“ od nazwiska założyciela firmy Mewa.

Mewa działa obecnie w 21 krajach Europy, zatrudnia 5 700 pracowników i obsługuje ponad 190 000 firm. Będąc usługodawcą, działającym w systemie B2B, firma opowiada się za zrównoważonymi rozwiązaniami w zakresie tekstyliów przemysłowych dla przemysłu i rzemiosła i jest jednym z liderów branży w obszarze zarządzania tekstyliami. Ponad milion osób zatrudnionych w zakładach w Europie nosi odzież roboczą, ochronną i biznesową pochodzącą od firmy Mewa, prawie 3 miliony osób sięga codziennie po czyściwa firmy Mewa, by utrzymywać w czystości maszyny w halach produkcyjnych i warsztatach. Każdy, kto korzysta z usług firmy Mewa, może oczekiwać niezawodności, bezpieczeństwa i przejrzystości.

Źródło: MEWA