10 trendów w produkcji, o których powinien wiedzieć każdy startup

347

6. Przewidywalna konserwacja

Firma produkcyjna, która nie jest w stanie utrzymać swoich maszyn naoliwionych i pracujących na najwyższych obrotach, często nie jest w stanie zaspokoić potrzeb swoich klientów, co prowadzi do utraty przychodów.

Firma Hitachi Solutions, zajmująca się doradztwem w zakresie aplikacji biznesowych, twierdzi, że „98% organizacji zgłasza, że jedna godzina przestoju kosztuje je ponad 100 000 USD”.

Dlatego wielu producentów, którzy chcą uniknąć tych strat, ucieka się do predykcyjnej konserwacji. Według Hitachi Solutions, konserwacja predykcyjna jest możliwa dzięki umożliwieniu firmom gromadzenia danych w celu „monitorowania wydajności sprzętu przy użyciu dowolnej liczby wskaźników wydajności”.

Hitachi Solutions dodaje: „Taki wgląd pozwala producentom lepiej zrozumieć, jak działają systemy i kiedy ulegną awarii, dzięki czemu mogą oni zarządzać konserwacją predykcyjną i oszczędzać cenny czas, pieniądze i zasoby.”

7. Personalizacja i dostosowanie do potrzeb klienta

W badaniu opublikowanym w czasopiśmie Procedia Manufacturing stwierdzono, że „pomimo globalnej konkurencji personalizacja jest strategią różnicowania stosowaną przez producentów w celu utrzymania swojej pozycji.”

Aviva Freudmann pisze dla New York Times. Jej zdaniem, niezależnie od tego, czy jest to firma rozpoczynająca działalność, czy marka o ugruntowanej pozycji na rynku, oferowanie spersonalizowanych produktów może pomóc w rozszerzeniu linii produktów i zwiększeniu sprzedaży. Produkty spersonalizowane są tworzone specjalnie dla danej osoby.

W artykule Deloitte, o którym była mowa wcześniej, zauważono, że choć personalizacja i dostosowanie do potrzeb klienta (wytwarzanie produktów dla konkretnej niszy) były kiedyś domeną ludzi zamożnych, obecnie już tak nie jest.

Deloitte dodaje: „Technologie cyfrowe, zwłaszcza Internet, sprawiły, że personalizacja i dostosowanie do indywidualnych potrzeb stały się dostępne dla szerokiego grona konsumentów, dzięki czemu zaspokojenie popytu jest bardziej opłacalne.”

8. Zwinna produkcja

Jeśli czegoś nauczył nas Covid-19, to tego, że przyszłość nie zawsze jest przewidywalna. W takim środowisku zwinne firmy mogą przetrwać każdą burzę, w której się znajdą. Takie firmy to te, które są zwinne.

Zwinna firma szybko dostosowuje się do zmian, a nawet wymyśla nowe rozwiązania, jeśli wymaga tego sytuacja. McKinsey sugeruje, że organizacje zwinne różnią się od tradycyjnych. Organizacje zwinne „wpajają wspólny cel i wykorzystują nowe dane, aby przyznać prawo do podejmowania decyzji zespołom znajdującym się najbliżej tych informacji”.

Dostawca usług zarządzania relacjami z klientami, firma Salesforce, proponuje, aby „producenci gotowi na przyszłość pozostali zwinni w obliczu nagłych zmian popytu”. I dodaje: „Osiemdziesiąt cztery procent producentów Future-Ready twierdzi, że potrafi szybko reagować na zmiany na rynku”.

9. Bezpośrednie zaangażowanie konsumentów

Amit Samsukha, ekspert ds. handlu elektronicznego i konsultant IT, pisze dla Forbes.com. Sugeruje on, że firmy, które chcą otrząsnąć się z negatywnych skutków pandemii wirusa Covid-19, będą musiały znaleźć nowe sposoby na zwiększenie sprzedaży. Jednym ze sposobów na osiągnięcie tego celu jest model sprzedaży bezpośredniej do klienta (direct-to-consumer, D2C).

Model D2C polega na wyeliminowaniu pośrednika i wysyłaniu produktów firmy bezpośrednio do konsumenta.

Samsukha twierdzi, że firmy produkcyjne stosujące ten model często są w stanie zarządzać całym procesem obsługi klienta i poprawiać reputację swojej marki, zapewniać spójne doświadczenie wszystkim klientom, zwiększać lojalność i zyski.