Czy rynek robotów współpracujących może doświadczyć drugiego wzrostu w erze po pandemii?

236

Słaba spójność spawania ręcznego i trudne środowisko pracy sprawiają, że spawanie jest kluczowym czynnikiem ogólnej wydajności linii produkcyjnej, a dla wielu fabryk jest to również najtrudniejszy obszar rekrutacji pracowników. W małych fabrykach elastyczne i łatwe do wdrożenia roboty współpracujące mogą być wykorzystywane do spawania małych elementów, podczas gdy na dużych liniach montażowych spawanie złożonych elementów może być również wykonywane przez połączenie wielu robotów współpracujących lub przy użyciu kombinacji cobotów i wykwalifikowanych pracowników. Ze względu na duży potencjał wzrostu scenariuszy spawania, w 2022 r. główne firmy produkujące roboty współpracujące, w tym: UR, AUBO i JAKA wprowadziły na rynek specjalne rozwiązania do zastosowań spawalniczych.

Współpracujące paletyzowanie również stało się gorącym tematem, ze znacznym wzrostem zastosowania prostego paletyzowania dla współpracujących ramion robotów oraz wzrostem ładunków przekraczających 10 kg w branżach takich jak żywność i napoje oraz farmaceutyki w ubiegłym roku.

Klienci: Rośnie sprzedaż bezpośrednia i współpraca z klientami

Kanał sprzedaży robotów współpracujących można podzielić na sprzedaż bezpośrednią i sieć dystrybucji (za pośrednictwem dystrybutorów lub integratorów systemów). Ponieważ większość klientów to małe i średnie firmy, sieć dystrybucji stanowiła ponad 90% całkowitej sprzedaży rynkowej przed 2020 rokiem. Sprzedaż bezpośrednia jest skierowana głównie do głównych klientów w kluczowych branżach, ale ze względu na szeroki zasięg i rozkład geograficzny rynku robotów, poleganie wyłącznie na sprzedaży bezpośredniej nie najlepiej zaspokaja potrzeby użytkowników. Dystrybutorzy to zazwyczaj integratorzy systemów z doświadczeniem inżynierskim, którzy dostarczają rozwiązania automatyzacji w połączeniu z robotami dla klientów z różnych branż.

Model dystrybucji może szybko zbudować sieć sprzedaży, aby zająć rynek. Jednak ważne jest również, aby producenci robotów nie polegali nadmiernie na możliwościach sprzedaży i wsparcia technicznego dystrybutorów i upewnili się, że dobrze rozumieją rzeczywiste potrzeby dalszych klientów. W celu nawiązania głębszego kontaktu z klientami i zrozumienia ich praktycznych potrzeb, odsetek sprzedaży bezpośredniej gwałtownie wzrósł w ostatnich latach i stał się ważnym trendem dla producentów robotów do współpracy z klientami, tworząc różne scenariusze i przypadki użycia.

Sprzedaż bezpośrednia umożliwia producentom robotów dostarczanie odpowiednich rozwiązań opartych na konkretnych potrzebach klientów, odkrywanie odpowiednich zastosowań dla robotów współpracujących w określonej scenerii.

Przewiduje się silny wzrost dostaw do 2027 r. i później, przy spowolnieniu spadków cen w miarę jak coboty stają się coraz bardziej inteligentne i zdolne do przenoszenia większych ładunków. Podczas gdy aplikacje logistyczne są obecnie liderem rynku, spodziewany jest również wzrost w sektorach nieprzemysłowych oraz w obszarach takich jak spawalnictwo, gdzie pełny potencjał rynku nie został jeszcze wykorzystany.

Aby w pełni wykorzystać potencjał wzrostu, producenci cobotów będą musieli uważnie wsłuchiwać się w potrzeby swoich klientów i opracowywać nowe scenariusze zastosowań, jednocześnie współpracując z dystrybutorami w celu budowania sieci sprzedaży.

Źródło: Interact Analysis

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Wprowadź swój komentarz!
Wprowadź swoje imię