Podnoszenie kompetencji w obszarze produkcji – to się opłaca!

220

Od kilku lat obserwujemy rozwój produkcji – zwiększenie wydajności linii, wprowadzanie rozwiązań z zakresu IT czy dbałość o ergonomię. Za te zmiany odpowiada technologia i czynnik ludzki – wykwalifikowany zespół. Dlatego operatorzy, kierownicy zmiany czy inżynierowie procesu odgrywają tak ważną rolę. Gdzie znaleźć osoby na te stanowiska? Najlepiej we własnej firmie. O tym, dlaczego warto i jak inwestować w rozwój pracowników rozmawiamy z Konradem Śmiałowskim – kierownikiem produkcji w firmie Cedo.

Wykwalifikowana kadra, która jest otwarta na zmianę, potrafi prowadzić organizację również w mniej sprzyjających czasach i zaadaptować ją do nowych warunków, stanowi jeden z najcenniejszych jej zasobów. Dlaczego więc tak wiele przedsiębiorstw nie stwarza możliwości do rozwoju swoim pracownikom? Według badania ManpowerGroup: „Jak pracodawcy radzą sobie z niedoborem talentów? Rozwój umiejętności technicznych i kompetencji miękkich” przeprowadzonego w 2021 roku, aż 37% organizacji zadeklarowało brak planów na szkolenia krótkoterminowe z podnoszenia kwalifikacji technicznych, a 51% nie była zainteresowana wprowadzeniem długoterminowego programu szkoleniowego.

– Choć w powszechnym rozumieniu rozwój pracownika = wzmocnienie firmy, to jednak ciągle pokutuje przekonanie, że inwestowanie środków w podwyższanie kompetencji może być kosztowną i bezzwrotną transakcją. Niektóre firmy boją się, że wyszkolony pracownik zacznie wykorzystywać swoją wiedzę i doświadczenie gdzie indziej, w konkurencyjnej organizacji. Ryzyko odejścia z pracy zawsze istnieje, warto jednak odwrócić sytuację, aby zdać sobie sprawę, jak szkodliwe jest to przeświadczenie. Zastanówmy się, co się stanie, kiedy pracownik pozostanie w firmie, ale nie będzie podnosił swoich kwalifikacji – jakie to będzie rodziło konsekwencje dla organizacji? Profesjonalna kadra to najcenniejszy kapitał przedsiębiorstwa, a inwestowanie w jej rozwój to jeden z filarów budujących konkurencyjność na rynku – mówi Konrad Śmiałowski.

Podnoszenie kompetencji – obopólne korzyści

Dając pracownikom możliwość budowania doświadczenia na nowych polach, organizacja zyskuje – produkuje efektywniej, osiąga swoje cele biznesowe, wreszcie – oszczędza czas i zasoby na prowadzenie rekrutacji zewnętrznych. Jednak to nie jedyne powody, dla których warto zatroszczyć się o rozwój zespołu. Jak wskazują wyniki raportu Pracuj.pl: „Kariera okiem fachowca. Pracownicy fizyczni o życiu zawodowym” z ubiegłego roku – brak możliwości awansu i poczucie bycia niedocenianym to najczęstsze – zaraz po chęci zwiększenia wynagrodzenia – powody decyzji o zmianie pracy.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Wprowadź swój komentarz!
Wprowadź swoje imię