W 2023 roku nie zwalniamy tempa. Wywiad z przedstawicielami marki Hydro

196

Ekologia, zrównoważony rozwój i inwestycje, które wynoszą możliwości produkcyjne na zupełnie nowy poziom – tak w skrócie można opisać rok 2022, który bez wątpienia należał do Hydro. Jakie kroki milowe poczyniła marka i dlaczego ostatnie miesiące były dla niej kluczowe, opowiadają Piotr Wieliński, Dyrektor Zarządzający Hydro Extrusion Poland oraz Mauro Spizzo, wiceprezes regionu Europy Wschodniej w Hydro Extrusion.

 

1. Dyskutowane od lat zmiany klimatyczne i związany z nimi kryzys z każdym rokiem jest coraz poważniejszym zagadnieniem, który Hydro traktuje niezwykle poważnie. I to właśnie ten temat można uznać za motyw przewodni działań marki w 2022 roku, prawda?

PW: Absolutnie tak. Czasy, w których definicja zrównoważonego rozwoju była wyłącznie ładnym hasłem, odeszły w zapomnienie. Dziś zysk rozumie się bowiem nie tylko jako maksymalizację sprzedaży czy produkcji, ale stawanie się marką kojarzoną z odpowiedzialnym społecznie, ekologicznym przedsiębiorstwem, które działa aktywnie na rzecz lokalnych oraz globalnych ekosystemów. Od lat pracujemy z jednym z najbardziej ekologicznych oraz recyklingowalnych surowców na świecie. Dalszy rozwój w dziedzinie eko był tylko kwestią czasu. A ten najlepszy nadszedł dla nas właśnie w 2022 roku, gdy rozpoczęliśmy instalację nowej linii z prasą 8 – calową, która zagwarantuje nie tylko bardziej ergonomiczną i efektywną pracę, ale w sposób rewolucyjny podejdzie do tematu wykorzystania zasobów oraz ochrony środowiska. Całość będzie bowiem zasilana za pomocą dedykowanej farmy fotowoltaicznej, powstającej przy fabryce w Trzciance. Jeśli system PV pokryje tylko połowę zapotrzebowania prasy na energię, obniżymy emisję dwutlenku węgla o 35 – 45%

MS: Inwestycja w tak innowacyjną technologię to naprawdę znaczący krok na drodze realizacji strategii „30 do 2030”, której głównym celem jest 30% redukcja emisji CO2 w całym łańcuchu produkcji aluminium. Choć plan jest naprawdę ambitny, wiemy, że efekt będzie wart każdego wysiłku. Mówimy tu bowiem o kondycji planety, a co za tym idzie dobrostanie przyszłych pokoleń. A to wartości, których nie da przeliczyć się na żadne pieniądze.

2. Działania eko manifestują się nie tylko w inwestycjach infrastrukturalnych, ale również w rozwoju nowych, zielonych produktów.

PW: Tutaj również nie powiedzieliśmy ostatniego słowa. Poprzednie sezony bez wątpienia należały do niskoemisyjnych stopów Hydro REDUXA i Hydro CIRCAL, a dziś z dumą stawiamy dodatkowo na Hydro RESTORE. To aluminium wykonane z przetworzonego złomu przedkonsumenckiego i pokonsumenckiego oraz części aluminium pierwotnego. Hydro RESTORE to jedna z kluczowych, zrównoważonych propozycji marki, która jest wytwarzana w naszych własnych zakładach recyklingu. Nieustannie pracujemy nad optymalizacją procesów produkcyjnych, inwestując w zdobycze technologii oraz ścisłą współpracę z klientami.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Wprowadź swój komentarz!
Wprowadź swoje imię