W 2023 roku nie zwalniamy tempa. Wywiad z przedstawicielami marki Hydro

195

MS: Zrównoważony rozwój nie powinien być dziś traktowany jako unikatowa przewaga konkurencyjna, ale jako standard, konieczność i credo odpowiedzialnych firm. Wraz z ewolucją wymogów, producenci muszą dołożyć wszelkich starań, by pracować nad znalezieniem innowacyjnych metod zmiany sposobu, w jaki świat konsumuje. Aluminium ma pełny potencjał, by stać się najbardziej zrównoważonym metalem i kluczowym graczem w gospodarce o obiegu zamkniętym. Między innymi dlatego tak mocno promujemy program EcoDesign. To innowacyjna usługa polegająca na wdrażaniu restrykcyjnych procedur na każdym etapie produkcji aluminium po to, aby zniwelować ślad węglowy i dostosować produkty do międzynarodowych regulacji, nad czym, podczas ścisłej komunikacji z klientami, czuwa niezwykle doświadczony zespół technologów i projektantów Hydro. I tą ścieżką chcemy podążać w 2023 roku.

Powiedzieć o roku 2022, że był dla Hydro kluczowy, to jak nie powiedzieć nic. Było to widoczne niemal na każdym polu – zarówno inwestycyjnym, jak i dotyczącym zrównoważonego rozwoju. Które z tych wydarzeń można uznać za najistotniejsze z punktu widzenia marki?

 

PW: Wybór tylko jednego jest absolutnie niemożliwy, bowiem Hydro od lat realizuje holistyczny, szczegółowo opracowany plan rozwoju, dzięki któremu jesteśmy dziś w tak znaczącym dla nas miejscu. Gdy myślimy o Hydro, nie widzimy po prostu producenta oddającego w ręce klientów najwyższej klasy rozwiązania aluminiowe, ale markę, która dodaje do nich cały pakiet wartości dodanych, tj. troskę o środowisko i przyszłe pokolenia, możliwość pełnej personalizacji produktów, fachowe doradztwo i wiele więcej. Prościej rzecz ujmując, na ten milowy krok składało się wiele mniejszych i większych działań. Dobrze przemyślanych i zaplanowanych w najdrobniejszym detalu.

MS: Jesteśmy przekonani, że przyszłość należy do tych, którzy biznes rozumieją nie jako dążenie do maksymalizacji zysków, a gotowość do wdrażania zrównoważonych rozwiązań o prośrodowiskowym charakterze. Dlatego i my, choć pracujemy z jednym z najbardziej ekologicznych surowców, jakim jest aluminium, nieustannie optymalizujemy pod tym kątem procesy produkcyjne, a rok 2022 był dopiero początkiem naszych wzmożonych działań.

Co marka Hydro planuje na najbliższe kwartały? Który sektor uznają Państwo za najbardziej strategiczny z punktu widzenia rozwoju branży ALU?

 

PW: Bez wątpienia jedną z najważniejszych gałęzi będzie branża solarna, której dynamiczny rozwój otwiera naprawdę ogromne możliwości biznesowe i produkcyjne. Panele fotowoltaiczne, firmy, które inwestują w surowce odnawialne, by pracować ekologicznie i niwelować ślad węglowy – konsekwentnie budujemy swoją pozycję lidera w obszarze rozwiązań dla alternatywnych źródeł energii. Aluminiowe moduły fotowoltaiczne to mocna propozycja w naszej ofercie, gdzie wciąż pozostajemy otwarci na potrzeby klientów, szukając w obrębie naszych marek jak najefektywniejszych sposobów na zintegrowanie systemów z budynkami.

MS: Mówiąc zaś o metodologii pracy, będziemy nieustannie rozwijać, już w tym momencie niezwykle silny, dział doradztwa produktowego. I tu jeszcze raz należy wspomnieć o programie EcoDesign, dzięki któremu już na początkowych etapach współpracy każdy projekt wspierany jest przez ekspertów Hydro, a klient otrzymuje nie tylko bezpieczne rozwiązania aluminiowe, lecz także ścieżkę realizacji, która łączy wydajność i trwałość z najlepszymi z możliwych rozwiązaniami ekonomicznymi i środowiskowymi. W ten sposób dbamy o dobro naszych partnerów, ale również o planetę.

PW: I właśnie te wartości będą nam przyświecać w kolejnych latach.

Źródło: TOWER PROWLY