Zebra Technologies zaprezentowała nowe możliwości generatywnej sztucznej inteligencji w Google Cloud Next

149

Zebra Technologies Corporation , wiodący dostawca rozwiązań cyfrowych umożliwiających firmom inteligentne łączenie danych, zasobów i ludzi, ogłosił współpracę z Google Cloud, Android i Qualcomm Technologies, Inc. Współpraca ta ma wesprzeć przedsiębiorstwa w dostarczaniu transformacyjnych doświadczeń klientów, zwiększaniu produktywności pracowników przy wsparciu generatywnej sztucznej inteligencji. Te nowe, innowacyjne możliwości zostały zaprezentowane na Google Cloud Next ’24 w Las Vegas.

Celem tego podejścia jest zmniejszenie obciążenia poznawczego pracowników pierwszej linii i umożliwienie lepszego podejmowania decyzji just-in-time przy szybszym wdrażaniu i szkoleniu. Ze względu na utrzymujące się wyzwania związane z dostępnością siły roboczej i kosztami, podejście to ma również wzmocnić pozycję pracowników pierwszej linii, od których wymaga się wszechstronnych umiejętności oraz poprawy jakości obsługi klienta bardziej niż kiedykolwiek wcześniej.

Pracownicy pierwszej linii – od personelu zaplecza po pracowników sklepów – będą mogli korzystać z czatu na urządzeniu przenośnym, dzięki czemu łatwo uzyskają dostęp do informacji. Łatwiej i szybciej odpowiedzą też na pytania i monity, takie jak na przykład „Jak otworzyć sklep?” i „Jakiego rodzaju okablowania powinien użyć klient do 100-watowego panelu elektrycznego?”. Umożliwia to generatywna sztuczna inteligencja posiadająca dostęp do wiedzy w określonej dziedzinie i wykorzystująca informacje zawarte w dokumentach, takich jak standardowe procedury operacyjne (SOP), zasady, materiały szkoleniowe dla pracowników i wiedza o produktach.

„Chcemy przenieść rozmowy na temat generatywnej sztucznej inteligencji z „jak” działa na „co” może zrobić, aby stworzyć nowe sposoby pracy, które usprawnią codzienne życie organizacji, ich pracowników i tych, którym służą” – powiedział Tom Bianculli, dyrektor ds. technologii w Zebra Technologies. „Obecnie obserwujemy połączenie systemów planowania i realizacji w przedsiębiorstwie. Generatywna sztuczna inteligencja przyspieszy to dzięki precyzyjnie dostrojonym, rzeczywistym modelom, które mogą planować i automatyzować zadania, reagować na żądania i wydawać zalecenia w oparciu o kontekst sytuacji w momencie, gdy pracownik tego potrzebuje”.

Bianculli przytacza rzeczywisty przykład europejskiej sieci supermarketów, która pilotażowo wdrożyła generatywną sztuczną inteligencję z komputerami mobilnymi Zebra, przekazując modelowi całą bibliotekę SOP.

„Pracownicy mają teraz w rękach ogromną ilość wiedzy pochodzącej z zasad, procedur i informacji o produktach – czyli „zawsze dostępnego” cyfrowego asystenta, który może skrócić czas zdobywania kompetencji i zapewnić konsekwentne stosowanie najlepszych praktyk” – podkreśla Bianculli. „Oszczędzają czas, poprawiają interakcje z klientami, szybciej szkolą personel i dają pracownikom pierwszej linii większą autonomię i satysfakcję z pracy”.